تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی
نویسند‌گان:

مرتضی اسماعیلی ] - عضو هیئت علمی گروه مهندسی خطوط راه اهن - دانشگاه علم و صنعت ایران ، دانشكده راه اهن
ولی الله خلیلیان ] - دانشجوی كارشناسی ارشد مهندسی خطوط راه اهن - دانشگاه علم و صنعت ایران ، دانشكده راه اهن

خلاصه مقاله:

طراحی و اجرای خطوط ریلی دراین كشور از شاخص های توسع یافتگی بشمار می رود. قطعا توسع شبكه خطوط ریلی هم از دیدگاه طراحی و هم از دیدگاه اجرائی با چالش هایی روبروست. یكی از این موارد مسائل مربوط به احداث خاكریز خطوط ریلی ، متكی بر بسترهای سست می باشد. راه حل های مختلفی جهت حل ای مسئله در ادبیان مهندسی ملاحظه می شود و عمده این روشها مبتنی بر روشهای بهسازی خاك به منظور تامین باربری و كاهش نشست است. از دیگر راه كارهایی كه در دهه اخیر توجه شایانی به ان شده ، بكارگیری مصالح سبك با مقاومت مناسب بجای مصالح خاكی در خاكریز است. از جمله این مصالح می توان به زئوفوم اشاره نمود. در این مقاله به عنوان یك مطالعه موردی امكان سنجی استفاده از این مصالح برای سبك سازی خاکریز های راه آهن مود بررسی قرار گرفته است. نتایج حاصل از این تحقیق نشان دهنده آن است كه برای خاكریزها تحت اثر بار بهره برداری 25 تنی ، ژئوفوم قابلیت تحمل بارهای وارده و كنترل نشست را داراست.


دانلود مقاله در ادامه مطلب 




طبقه بندی: مقالات ،
برچسب ها: ژئوفوم، زیرسازی راه آهن، خاکریز راه، زیرسازی مدرن، دانلود مقاله زیرسازی، دانلود مقالات راه آهن،
[ چهارشنبه 12 بهمن 1390 ] [ 07:43 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما