تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی
نویسند‌گان:

جبارعلی ذاكری ] - هیات علمی دانشكده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشكده مهندسی راه آهن
میثم راد ] - كارشناس خط و سازه های ریلی، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشكده مهندسی راه آهن

خلاصه مقاله:

یكی از مسائل مهمی كه همواره پیشروی مهندسین طراح قرار داشته، شناسایی هرچه بهتر رفتار اجزاء تشكیل دهنده خطـوط راه آهن بوده است . تراورس یكی از اجزاء روسازی خط آهن است ، كه شناسایی رفتار آن تحت بارهـای سـیكلیك، بـرای طراحی بهینه آ ن، مفید و راهبردی است . در این مقاله سـعی شـده اسـت كـه بـا انجـام آزمایـشهای آزمایـشگاهی ( مطـابق بـا استاندارد اروپا ) نحوه ترك خوردگی محل نشیمنگاه ریل بر روی تراورس تحت بار قائم تـشریح و تحلیـل شـود، چـرا كـه اطلاع از چگونگی رشد ترك در تراورس، و میزان بار گسیختگی آن، زمینه ای را برای ارائـه یـك طـرح بهینـه فـر اهم مـی آورد . پس از معرفی روش انجام آزمایش و استاندار دهای لازم، نتایج عددی حاصله بیان شده و در انتها این نتایج ، بكمـك نتایج حاصل ازآزمایشهای مشابه صورت گرفته ، تحلیل شده و راهبردهایی برای مطالعات بعدی ارائه می شود


دانلود مقاله در ادامه مطلب

 



طبقه بندی: مقالات ،
برچسب ها: تراورس، نشیمن گاه ریل، گسیخنگی ریل، گسیختگی سازه ی خط، خط راه آهن، انواع تراورس،
[ پنجشنبه 13 بهمن 1390 ] [ 03:18 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما