تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی
نویسند‌گان:

جبار علی ذاكری ] - دانشیار دانشكده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران
بهروز میرفتاحی ] - كارشناس ارشد دانشكده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران

خلاصه مقاله:

در قوس های تند خطوط راه آهن با شعاع كمتر از 400 متر به دلیل عدم تامین مقاومت جانبی امكان تبدیل خطو درزدار به خطوط بدون درز وجود نداشته و در محل این درزها خرابی های زیادی از جمله خرابی ادوات ، لیهدگی تاچ و كناره ریل، شكستگی تراورس ، خرابی بالاست ، جابجایی جانبی خط و .....به وجود می آید. به منظور كاهش هزینه های هنگفت تعمیر و نگهداری و همچنین بهره گیری از فواید متعدد خطوط cwr ، می بایست مقاومت جانبی خط افزایش یابد. روشهای مختلفی برای افزایش مقاومت جانبی خط وجود دارد از جمله می توان به روش كاهش فاصله میان تراورس ها ، استفاده از مهارهای تراورس ، فن آوریهای جدید و تغییر نوع تراورس اشاره نمود همچنین در خصوص روشهای اندازه گیری مقاومت جانبی می توان از روش تراورس منفرد ، روش جابجایی پانل خط ، روش جابجایی مكانیكی خط ، روش استفاده از واگن خارج شده از خط ، روش اندازه گیری پیوسته دینامیكی مقاومت جانبی خط نام بد. در این مطالعه میدانی ضمن معرفی تراورس بتنی اصطكاكی و استفاده از روش جابجایی جانبی قاب به مقایسه میان مقاومت جانبی خط با ترتورس های معمولی و اصطكاكی در قوس با شاع 250 متر می پردازیم. نتایج حاصل از بررسی های میدانی نشان داد كه با استفاده از تراورس های اصطكاكی به جای تراورس های معمولی ، مقاومت جانبی خط بیش از 67 درصد افزایش یافته است. بنابراین با توجه به نتایج آزمایشات با استفاده از تراورس های اصطكاكی می توان درزهای قوس های با شعاع كمتر از 400 متر را جوش كرد.


دانلود مقاله در ادامه مطلب





برچسب ها: روش جابجایی پانل خط، آزمایشات راه آهن، خط و تراورس، مقالات راه آهن، تحقیقات خط راه آهن، مقاومت جانبی خط،
[ یکشنبه 7 اسفند 1390 ] [ 08:43 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما