تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی

ماشین چند منظوره

  ماشین چند منظوره مدل UnimatCombi08-16SH یک  ماشین چهار محوره می باشد که به واسطه طراحی فشرده و چند کاره بودن ، اساساً برای عملیات موردی مناطق مختلف مورد استفاده می باشد .

عملیات ماشین چند منظوره:

این ماشن کلیه عملیات اصلی روسازی خط را از قبیل اندازه گیری ، زیرکوبی ، شیروانی زنی ، جارو و ثبت هندسه خط را انجام می دهد .



بقیه متن را در ادامه مطلب مشاهده بفرمایید.

مشخصات ماشین چند منظوره :

ماشین چند منظوره دارای یک بوژی دو محوره و دومحور تک می باشد . ماشین مجهز به چهار واحد زیرکوبی می باشد که با دو شاسی موبیل توسط ستون های هادی افقی نگه داشته می شود تا هر دو واحد شاسی موبیل توانایی حرکت عرضی را داشته باشند و در قوس ها شاسی موبیل دقیقاًبالای ریل قرار گرفته و امکان جابجایی عرضی مستقل هر یک از جفت واحدهای شاسی موبیل فراهم شود .

دو تیغه شیروانی زن در دو طرف ماشین نصب شده است این تیغه ها بصورت هیدرولیکی کنترل می شوند و می توانند با هم و یا مستقل از یکدیگر حداکثر تا زاویه 45 درجه عملیات کنند . هر تیغه می تواند به صورت عمودی روی محور خط چرخانده شود . جارو در قسمت انتهایی تریلر قرار گرفته است . اگر بالاست اضافی که نتوان آنها را بین تراورس ها ریخت وجود داشته باشد ، این بالاست ها به کانال راهنمایی پرتاب می شوند که به تسمه نقاله ای متصل است که بالاست ها را در صورت نیاز به طرف تیغه های جانبی می ریزد

تجهیزات ماشین چند منظوره :

ماشین مجهز به سیستم ALC  می باشد .  این سیستم قابلیت  تنظیم هندسه خط را بطور اتوماتیک دارد . وقتی که اطلاعات هندسی خط در دست باشد می توان با وارد کردن اطلاعات ، هندسه خط را بطور اتوماتیک تنظیم کرد و در صورت عدم دسترسی به اطلاعات هندسی خط می توان با استفاده از سیستم  Measuring run ، هندسه خط را به طور اتوماتیک بهبود بخشید .

همچنین این ماشین مجهز به ابزار نگهدارنده ریل در هر دو طرف شاسی می باشد . که می توان با آن دو ریل با ماکزیمم طول 18 متر را حمل کرد . همچنین یک دستگاه جرثقیل در انتهای تریلر وجود دارد .

نکات قابل توجه در خصوص ماشین :

1- طراحی این ماشین برای تعمیر و نگهداری موردی خط صورت گرفته است . لذا انجام عملیات پیوسته با آن در خطوط مجاز نمی باشد .

2- ماشین قادر به انجام کلیه عملیات زیرکوبی ، سوزن کوبی و رگلاتور بالاست با متراژ کارکرد پائین تر نسبت به ماشین آلات تک منظوره می باشد .

3- جابجایی ( سیر ) ماشین در یک روز بیش از حداکثر 60 کیلومتر ( رفت و برگشت ) مجاز نمی باشد .

نکات قابل توجه در خصوص ماشین

4- استفاده از ماشین در عملیات الف ) ریلگذاری و

ب ) عملیات پیوسته طولانی مجاز نمی باشد .

5- از آنجائیکه این ماشین برای لکه گیری و رفع عیوب موضعی طراحی گردیده است و مجهز به سیستم دوربین و لیزر نمی باشد ، لذا قادر به رفع عیوب بزرگتر از طول ماشین نمی باشد .

6- توصیه میشود جهت بهبود وضعیت هندسی خط قبل از عملیات ماشین از سیستم  Measuring run استفاده شود.






برچسب ها: ماشین چند منظوره، UnimatCombi08-16Sh،
[ چهارشنبه 16 فروردین 1391 ] [ 06:38 ب.ظ ] [ سعید مجیدی پرست ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما