تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی
ویسند‌گان:

عبدالرضا رضایی ارجرودی ] - كارشناس ارشد راه و ترابری پژوهشكده حمل و نقل تهران
علی رضایی ] - كارشناس ارشد معاونت آموزش، تحقیقات و فناوری
محمدرضا فرشیدنژاد ] - كارشناس ارشد معاونت آموزش تحقیقات و فناوری

خلاصه مقاله:

كشورهای دنیا امروزه تمایل بیشتری نسبت به استفاده از خطوط و مسیرهای بدون بالاست در خطوط ریلی دارند. مزیتهای اصلی خطوط دارای دال عبارتند از: هزینه نگهداری پایین، دسترسی بالا، وزن سازه ای پایین و وزن كم. در مجموع مطالعات اخیر چرخه عمر نشان داده است كه از نقطه نظر هزینه، خطوط دارای دال ممكن است خیلی رقابتی باشند. تجربیات در عملیات خطوط ریلی با سرعت بالا نشان می دهد كه خطوط دارای بالاست، به خاطر شكسته شدن اجزای بالاست در سرعت بالا، بیشتر نیاز به نگهداری دارند كه در این صورت خسارت جدی می تواند به چرخ ها و ریل ها وارد شود. در حالی كه با استفاده از خطوط دارای دال از این موارد اجتناب می شود. در این مقاله ضمن بررسی مفاهیمی در خصوص خطوط بدون بالاست،‌ملاحظاتی در ارتباط با هزینه چرخه عمر برای خطوط سرعت بالا ارئه می گردد 


دانلود مقاله در ادامه مطلب







طبقه بندی: مقالات ،
برچسب ها: دال خط، روسازی بتنی، خطوط بدون بالاست، امکان سنجی دال خط،
[ شنبه 2 اردیبهشت 1391 ] [ 01:15 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما