تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی

نویسندگان :

محمدصادق معرفت، عضو هیئت علمی گروه عمران، دانشكده فنی، دانشگاه تهران، تهران
شروان عطایی، دانشجوی دكترای سازه، دانشكد هی فنی، دانشگاه تربیت مدرس
روح الله نادری، مدیر گروه خط و ابنیه مركز تحقیقات راه آهن


چکیده :

پل تله زنگ در مسیر راه آهن تهران – اهواز در استان لرستان واقع است . پل ، شش تیرورق فلزی پس تنیده به ارتفاع 2.5 متری است که طول 72 متری آن با دو جفت ستون فلزی مایل به دو دهانه ی 15 متری و یک دهانه ی 42 متری کاهش داده شده و برای عبور یک خط راه آهن مورد استفاده قرار گرفته است . مسیر حرکت قطار بر روی پل قوسی به شعاع 250 متر می باشد . ارتعاشات قایم و جانبی ناشی از عبور قطار با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت فراتر از g  می باشد و این مهم بهره برداری از پل را با سرعت 10 کیلو متر بر ساعت و توام با دلهره کرده است . به منظور وضعیت سنجی سازه ای پل مزبور و ارائه ی راه حل مطئن ، یکسری آزمایش بارگذاری استاتیکی و دینامیکی انجام گرفت و مدل اجزای محدود سه بعدی پل کالیبره شد و درجه ی گیرداری تکیه گاه های پل و اتصال ستون های مایل به عرشه مورد ارزیابی قرار گرفت . با توجه به مدل عددی کالیبره شده ، نقاط ضعف پل شناسایی شده و اثر راه حل های مورد بررسی قرار گرفت.


برای دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه فرمایید






طبقه بندی: مقالات ،
برچسب ها: وضعیت سنجی سازه، پل تله زنگ، ارتعاشات قائم و جانبی،
[ شنبه 26 شهریور 1390 ] [ 10:50 ق.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما