تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی

در طراحی بر مبنای تئوری ارتجاعی در محیط لایه لایه ، ضخامت اولیه ای برای بالاست انتخاب می شود که خصوصیات الاستیک بالاست و بستر به عنوان ورودی برنامه کامپیوتری مورد استفاده قرار می گیرد و هم چنین فشار روی بالاست نیز مقدار مشخصی است ، با استفاده از برنامه کامپیوتری ، تنش روی بستر محاسبه و با تنش مجاز مقایسه می شود و در روندی مبتنی بر سعی و خطا ، ضخامت مصالح دانه ای آنقدر تغییر داده می شود تا تنش وارده بر بستر با تنش مجاز قابل تحمل مساوی شود . در این شرایط ضخامت بهینه بالاست محاسبه شده است . یکی از برنامه های کامپیوتری که برای این منظور توسعه داده شده است Elsym 5 می باشد که توسط دانشگاه برکلی توسعه داده شده است . برنامه های کامپیوتری متنوعی مانند Ansys , Abaqus , Algor  که برنامه هایی مبتنی بر روش اجزای محدود می باشد نیز برای این منظور قابل استفاده خواهد بود .

شما می توانید برنامه Elsym5 را در ادامه مطلب دانلود کنید .




طبقه بندی: نرم افزار های مفید،
برچسب ها: Elsym5، دانشگاه برکلی، اجزای محدود، تئوری ارتجاعی،
[ پنجشنبه 31 شهریور 1390 ] [ 03:51 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما