تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی

یکی از موارد مهم در اجرای خطوط ریلی، بدست آوردن منحنی دانه بندی مناسب زیربالاست با توجه به منحنی دانه بندی بالاست در دسترس می باشد، که باعث کاهش هزینه های ساخت و نگهداری خطوط  می شود. از دیگر موارد مهم، بدست آوردن ضخامت این دو لایه ( بالاست و زیربالاست) با استفاده از ظرفیت باربری مجاز سطح خاکریزها می باشد.


برای مشاهده و دانلود به ادامه مطلب مراجعه کنید.

برای بدست آوردن ظرفیت باربری مجاز از روابط میر هوف هانا و رابطه ی لاو استفاده شده است.در ادامه حل یک نمونه ی فرضی جهت تعیین منحنی دانه بندی و ضخامت بالاست و زیربالاست جهت دانلود آماده گردیده است. جهت بدست آوردن اطلاعات بیشتر در این زمینه به کتاب "ژئوتکنیک در راه آهن" نوشته ی واترز و سلیگ، ترجمه ی دکتر اسماعیلی و مهندس بلوکیان مراجعه شود.

 

دانلود




طبقه بندی: جزوات و پروژه های درسی،
برچسب ها: منحنی دانه بندی بالاست و زیربالاست، ضخامت بالاست و زیربالاست، میرهوف هانا، ظرفیت باربری مجاز، بالاست، زیربالاست،
[ جمعه 15 مهر 1390 ] [ 11:55 ق.ظ ] [ سعید مجیدی پرست ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما