تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی
نویسند‌گان:

[ اكبر شجاعی ] - استادیار دانشكده منهدسی شیمی و نفت، گروه مهندسی پلیمر، دانشگاه صنعتی شریف
[ فرهنگ عباسی ] - استادیار دانشكده مهندسی شیمی، دانشگاه صنعتی سهند


خلاصه مقاله:

 تراورسهای كامپوزیتی در دو دهه اخیر از توسعه چشمگیری در صنعت ریلی برخوردار بوده و این روند در حال گسترش می باشد . در این مقا له انواع تراورسهای كامپوزیتی مورد بررسی قرار گرفته و یك دسته بندی كلی بر اساس تركیب نهایی آنها ارائه گردیده است . بر اساس این طبقه بندی تراورسهای كامپوزیتی به دو دسته تراورسهای تمام كامپوزیت وتراوسهای اصلاح شده با مواد كامپوزیت یا پلیمر تقسیم شده اند . در ا ین مقاله انواع تراورسهای تمام كامپوزیت از نقطه نظر كارایی و هزینه تمام شده مورد ارزیابی قرار گرفته و با یكدیگر مقایسه می شوند . نتایج این بررسی نشان می دهد كه تراورسهای كامپوزیت اگرچه قیمت اولیه بالاتری نسبت به تراورسهای موجود اعم از تراورسهای چوبی و بتنی دارند، اما به جهت خواص و ویژگیهای بسیار خوبشان جایگزین بسیار ایده الی برای تراورسهای موجود بخصوص در برخی محلهای ریلی از قبیل تونلها، پلها، سوزنها و قوسها می باشند.


برای دریافت مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


دانلود




طبقه بندی: مقالات ،
برچسب ها: تراورس کامپوزیتی، انواع تراورس، توسعه تراورس ها،
[ جمعه 22 مهر 1390 ] [ 02:25 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما