وبلاگ تخصصی سازه های ریلی هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید .
| ||
نویسندگان: [ محسنعلی شایانفر ] - استادیار دانشكده عمران دانشگاه علم و صنعت [ مختار انصاری ] - كارشناسی ارشد ساره دانشگاه علم و صنعت خلاصه مقاله: تكنولوژی قطارهای سریع السیر در دنیا تا سرعت آزمایشی پیش رفته است وآخرین دستاورد مربوط به تكنولوژی TGVفرانسه می باشد.پس از خرابی پل بتنی خط سریع السیر لیون- پاریس،آیین نامه های طراحی پل رویكرد تازه ای به مبحث سرعت های بالا داشته اند.آخرین تغییرات در آیین نامه های طراحی پل با نظر به مسأله سرعت های بالا ،مربوط به آیین نامه EURO CODE ، IAPF می باشدكه ضوابط خاصی رابرای سرعت های مزبور در خطوط ریلی گنجانده است.همزمان كشورهای ژاپن،كره،فرانسه،اسپانیاوسوئد نیز ضوابطی رابرای كنترل در سرعت های بالا در آیین نامه خود جای داده اند.اهمیت سرعت های بالا بدان جهت است كه تنش هاوخیزهای دینامیكی آن نسبت به حالت استاتیك افزایش یافته وعملكرد این سازه ها را تحت بارهای سرویس دچار مشكل نموده است.ناهمواری سطح جاده ، ناهمواری سطح ریل وچرخها،نامنظمی مسیروفاصله متساوی بین چرخ ها باعث شده است كه تشدید تنش های دینامیكی در سرعت های بالا بویژه در پلهای دهانه كوتاه محسوس تر گردد .در این تحقیق سعی شده است با سرعت های مختلف سازه پل آنالیز گردیده ومحدوده رزونانس آن مشخص گردد.در نهایت فاكتور ضربه دینامیكی برای سه كمیت تغییر مكان ، ممان خمشی و برش در سرعت ها ودهانه های مختلف محاسبه شده تا روند تغییرات آنها با افزایش سرعت ودهانه مشخص گردد . برای دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید طبقه بندی: مقالات ، برچسب ها: خطوط سریع السیر، پل بتنی، پل راه آهن سریع السیر، [ دوشنبه 2 آبان 1390 ] [ 07:40 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
|
![]() |
|
[ طراحی : ایران اسکین ] [ Weblog Themes By : iran skin ] |