تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی
نویسند‌گان:

[ محمد وریاخورده بینان ] - دانشكده مهندسی عمران، دانشگاه تهران، ایران
[
مسعود پلاسی ] - استادیاردانشكده مهندسی عمران، دانشگاه تهران، ایران
[
حسین داورزنی ] -

خلاصه مقاله:

مجموعه زیرسازی خطوط راه آهن معمولا مشتمل بر لایه های بستر و زیربالاست به عنوان آخرین لایه تكیه‌گاهی در سازه خطوط راه آهن، به لحاظ سازه‌ای باید قادر به تأمین سطحی پایدار برای تحمل بارهای انتقال یافته از لایه‌ بالاست باشد. متاسفانه در مطالعات میدانی صورت گرفته در خطوط ریلی ایران عدم استفاده از لایه زیر بالاست مشاهده می گردد. در این پروژه با توجه با شرایط عمومی و مشخصات هندسی اجزا تشكیل دهنده خطوط ریلی ایران ضمن مدلسازی منطبق با شرایط میدانی به بررسی عمق موثر بستر در مدلسازی و تحلیل اهمیت ضخامت لایه زیربالاست پرداخته می شود. بررسی ها نشان می دهد كه در آیین نامه ها ی مختلف راه آهن ضخامت لایه زیر بالاست تنها با بازه عددی مشخص گردیده است، در این مقاله با تحلیل اهمیت لایه زیر بالاست بعنوان تابعی از افزایش سرعت و بار محوری تلاش گردیده است مدلی كاربردی با توجه به نوع خطوط ریلی موجود ارائه گردد و اهمیت مشخصات مصالح زیربالاستی بررسی گردد.

 

برای دریافت مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید

دانلود




طبقه بندی: مقالات ،
برچسب ها: زیر سازی راه آهن، بالاست، زیر بالاست، بستر راه آهن،
[ چهارشنبه 18 آبان 1390 ] [ 01:22 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما