تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی
نویسنده:

[ كریم شادی ] - كارشناس مسئول دفتر مهندسی و نظارت شركت رجاء


خلاصه مقاله:

ابعاد وسایل نقلیه ریلی و فضای پوشیده توسط آن بدلیل حركتهای مختلف آن نسبت به مركز خط و همچنین ابعاد سازه های كنار خط و فاصله آنها با مركز دو خط مجاور در امور سیر و حركت بسیار مهم هستند ، زیرا اگر آنها بدرستی انتخاب نشوند ممكن است باعث بروز سوانح ناشی از برخورد وسایل ریلی به سازه های كنار خط و یا به یكدیگر شوند . به عبارت دیگر لازم است كه یك هماهنگی و سازگاری بین وسایل ریلی و محدوده سازه های كنار خط و فاصله دو خط مجاور وجود داشته باشد .بنابراین پروفیلی به نام پروفیل مرجع در مقررات UIC اتحادیه بین المللی راه آهنها ) تعریف گردیده است . درسالهای گذشته این پروفیل ، استاتیكی بود و از پارامترهای استاتیكی پیروی می كرد تا اینكه در سال 1991 پروفیل سینماتیكی در مقرراتUIC جایگزین آن شد كه بسیار دقیق تر می باشددر راه آهن ایران هنوز پروفیل مرجع استاتیكی استفاده می گردد ، لذا در این مقاله پروفیل مرجع استاتیكی برای خطوط راه آهن ایران با توجه به مقرراتUIC و مشخصات خطوط ایران محاسبه گردیده است و امید است كه در راه آهن ایران مورد استفاده قرار گیرد


برای دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

دانلود




طبقه بندی: مقالات ،
برچسب ها: پروفیل ریل، uic 60، ریل خطوط ایران،
[ سه شنبه 24 آبان 1390 ] [ 01:49 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما