تبلیغات
وبلاگ تخصصی سازه های ریلی

وبلاگ تخصصی سازه های ریلی
هر انچه که از راه آهن می خواهید بدانید . 
نظر سنجی
با توجه به جمیع جهات ( فنی و اقتصادی)، سرعت مناسب برای قطارهای پر سرعت در ایران را چقدر می دانید؟





صفحات جانبی
نویسند‌گان:

[ جواد میرمحمدصادقی ] - دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشكده مهندسی راه آهن
[ نیما بلوكیان رودسری ] - دستیار تحقیقاتی، دانشگاه علم و صنعت ایران


خلاصه مقاله:

با گسترش روزافزون روسازی های بدون بالاست، در ایران نیز در سایه اولویت یافتن توسعه حمل و نقل ریلی در شهرها، استفاده از این روسازی ها در حال گسترش است. اما مسیر انتخاب نوع دال خط در كشور، مسیری كانالیزه و فنی نیست. این انتخاب وابسته به عواملی است كه ضرورتاً می باید در كنار یكدیگر در انتخاب دال خط لحاظ شوند، اما در ایران در میانه شتاب برای توسعه این خطوط، از نظر دور می مانند. هدف این تحقیق انتخاب دال خطی است كه در انتخاب آن بر اساس شرایط موجود ایران، پارامترهایی نظیر موارد فوق در كنار آنالیز اقتصادی، در نظر آورده شود. در این مقاله بیانی از مراحل شش گانه انتخاب روسازی بدون بالاست بهینه برای ایران ارائه شده است. در مرحله نخست مطالعه، با بررسی و ارزیابی بیش از 30 نوع از انواع روسازی های بدون بالاست مورد استفاده در راه آهن های شهری و بین شهری دنیا و ایران و طبقه بندی های موجود، یك طبقه بندی بر اساس اجرای روسازی های بدون بالاست ارائه شده است. جستجو در این طبقه بندی و انتخاب گزینه های برتر روسازی های بدون بالاست، مرحله دوم مطالعه است كه منجر به انتخاب سه سیستم SHINKANSEN، RHEDA MRT و كوپلاژ مدفون گردید. مرحله سوم تحقیق مشتمل بر تعیین بیش از 20 پارامتر مقایسه ای بر اساس مطالعات میدانی و تئوریك است. گام چهارم را انتخاب متد مقایسه ای میان پارامترها و سپس روسازی ها با لحاظ مجموعه پارامترها، شكل داده است. در این مرحله، روش AHP، انتخاب و مورد استفاده قرار گرفته است. در مرحله پنجم گزینه های برتر بر اساس اصول حاكم در مدل AHP، به كمك نرم افزار Expert Choice، امتیاز دهی شده است. در مرحله نهایی با بكار گیری ارقام حاصل شده از آنالیز اقتصادی عمومی روسازی های برتر، شاخص نهایی در هر یك از روسازی های امتیاز بندی شده، محاسبه گردیده و نهایتاً روسازی بدون بالاست بهینه برای شرایط ایران كه RHEDA MRT می باشد معرفی شده است.


برای دریافت مقاله به  ادامه مطلب مراجعه نمایید .


ادامه مطلب




طبقه بندی: مقالات ،
برچسب ها: دال خط، خطوط بدون بالاست، دال خط بهینه، خطوط پیشرفته،
[ سه شنبه 24 آبان 1390 ] [ 12:55 ب.ظ ] [ امیر حسین جعفری ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

با نوجه به سابقه کم مهندسی راه آهن در ایران و نبود مرجعی برای دسترسی به مطالب علمی در این زمینه ،ما چند تن از فارغ التحصیلان رشته مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت تصمیم به راه اندازی این وبلاگ گرفتیم .امیدواریم با پیشنهادات خود ما را یاری رسانید.
آخرین مطالب
لیست آخرین مطالب
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

تماس با ما